" /> اخبار و مقالات | کاغذ دیواری کارلوبونتی-carlobuneti

با ما در تماس باشید

۰۲۱۸۸۲۸۰۶۰۸

پست الکترونیکی

carlobuneti@yahoo.com

تاریخچه کاغذ دیواری

12 ژانویه, 2020 دسته‌بندی نشده دیدگاه‌ها برای تاریخچه کاغذ دیواری بسته هستند
تاریخچه کاغذ دیواری

اگر بخواهیم از جنبه تاریخی درباره کاغذ دیواری صحبت کنیم بهتر است که بگوییم اولین کاغذ ها در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان بوجود آمده اند که به نام پاپیروس شناخته می شدند؛ جالب است بدانید که اولین کاغذ دیواری توسط چینی ها تولید شده است؛ البته نه به صورت کاغذ دیواری های امروزی ؛ با این همه تنوع در طرح ، جنس و برند ؛ بلکه صرفا کاغذی در ابعاد بزرگ بودند که صحنه هنرنمایی هنرمندان بود و بعد از اتمام کار روی دیوار نصب می شدند. بنابراین بهتر است نسبت به کاغذ دیواری های چینی جبهه نداشته باشیم زیرا مبدا این محصول شگفت انگیز کشور چین است.

اولین طرح هایی که روی کاغذ ها به تصویر کشیده می شدند تصاویری از فرشتگان در پس زمینه ای آبی بود؛ نکته قابل توجه این است که امروزه نیز این طرح ها از محبوبیت خاصی میان تجمل گرایان برخوردار است.

به علت صرف زمان و هزینه زیاد برای تولید مقدار کمی از کاغذ دیواری های اولیه ؛ فقط قشر خاصی که از توانایی مالی بالایی برخوردار بودند قادر به تهیه آن ها بودند.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم تولید حرفه ای کاغذ دیواری به صورت چشمگیری مدیون بوجود آمدن صنعت چاپ است. با استفاده از الگوی تکرار و تکنولوژی صنعت چاپ تولید کاغذ دیواری در مقیاسی بزرگتر امکان پذیر شد. کاغذ های اولیه از الیاف طبیعی ساخته می شدند ولی بعد از جنگ جهانی دوم و با ظهور رزین های پلاستیکی تولید کاغذ دیواری هایی که در مقابل شستشو مقاوم باشند دیکر غیر ممکن نبود.

در حدود قرن نوزدهم تولید کاغذ دیواری به صورت رولی شروع شد و عملا به تولید انبوه رسید ؛ هزینه تمام شده کاغذ دیواری به صورت چشمگیری کاهش یافت و بنابراین دیگر داشتن توانایی مالی بالا برای تهیه کاغذ دیواری الزامی نداشت.

این قضیه از این هم فراتر رفته و به دلیل تولید بالای آن استفاده از کاغذ دیواری به قشر کم درآمد جامعه نسبت داده شد.

آن چه مشهود هست این است که کاغذ دیواری نیز از قضیه از عرش تا فرش مستثنی نشد. روزگاری اگر شما از کاغذ دیواری استفاده می کردید این مساله استنباط می شد که شما از تمکن مالی بالایی برخوردار هستید  ولی در دوره ای دیگر استفاده از کاغذ دیواری نشانه طبقه کم درآمد جامعه شد.

امروزه شما با هر توانایی مالی قادر به تهیه کاغذ دیواری هستید از کاغذ دیواری های ایرانی ، ترک و چینی که از قیمت مناسبی برخوردار هستند گرفته تا کاغذ دیواری های گران قیمت ایتالیایی و آلمانی ؛ از کاغذ دیواری معمولی و غیر قابل شستشو گرفته تا کاغذ دیواری های متشکل از کریستال و حتی کاغذ دیواری ضد زلزله و در هرجایی با هر کاربری قابل استفاده هستند از اتاق کودک گرفته تا کاغذ دیواری مجلل برای سالن های باشکوه !!

EnglishIran